21 Şubat 2009 Cumartesi

Etli Karışık Dolma





Sevgili eşimin güzelliğine dayanamayıp toplayıp getirdiği sebzeleri ne yapsam, nasıl pişirsem derken hepsini bir arada kullanabileceğim bir dolmaya pma fikri geldi aklıma. Hemen işe koyuldum, pişerken mutfağa, oradan bütün eve yayılan koku iştah açıcıydı. Nasıl yaptığıma gelince: Önce içini hazırladım tabii ki. Bu içle 7-8 kabak, 2 domates, 3 soğan, 2 de kırmızı biber doldurdum.

150 gr. kıymaya 2 yemek kaşığı yıkanmış pirinci, iki kocaman kurusoğanın rendesini, bir orta boy kabuğu soyulmuş ve minik küpler halinda doğranmış domatesi, maydonoz, dereotu, tuz, karabiber, kurunane, bir yemek kaşığı dolusu domates salçası, bir de limonun suyunu katıp elimle bir güzel yoğurdum. Sonra sebzeleri doldurup, tencereye dizdim, tekrar tuz ekip, yarım su bardağı et suyu ve bir bardağa yakın da su katıp kısık ateşte pişirdim. Dilerseniz sarımsaklı yoğurt eşliğinde servis yapabilirsiniz.

1 yorum:

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

dolmalar enfes olmuş sevgilerimle

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin