23 Mart 2009 Pazartesi

ellerimin sarısı yüzümden taşmış

ben kanasam

sarılar sende kalsa

bir kılıf bulmalı şimdi

gözyaşlarıma bahane

mevsim bahara yaklaşırken sevgilim

ben kanasam

sarılar sende kalsa

Limonlu Kek

gün günü tutmuyor, sırf dilimiz sarıya dolanmış diye değil limonlu kek, bahanesi yok, canımız çekti sadece

Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 limon
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay bardağı süt
  • Alabildiği kadar un

Yapılışı

Yumurtalar ve şeker çırpılır, üzerine sıvıyağ, süt, limon kabuğu rendesi, limonun suyu eklenir. Kabartma tozu ve un leyerek katılır, yeniden karıştırılır. Tahin kıvamında bir kek hamuru elde edilir. Yağlanmış kalıba dökülür ve önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında pişirilir.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

çok severim.sizinkide çok lezzetli duruyor.emeğinize sağlık...
sevgiyle kalın,

www.meltemmutfakta.com

Karen Hanim dedi ki...

Kekiniz çok güzel görünüyor. Acaba benim gibi yabancılar için 'aldığı kadar un' yerine aşayı yukarı ne kadar un alacağını tavsiye edebilirmisiniz?

Narince dedi ki...

Teşekkür ederim Meltem Hanım.

Karen Hanım, her unun yoğunluğu farklı olduğundan bazı tariflerde hep aynı ölçüyü vermek doğru olmuyor. Ben de kötü bir huyum var ölçülü biçili yemek yapamıyorum pek. Tahin kıvamında demişim, yani koyu olmayan bir kek hamuru elde etmeliyiz. Sanırım iki-iki buçuk bardak unla istenilen kıvam tutturulabilir.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin