9 Mayıs 2009 Cumartesi

Annemin Cevizli Baklavası


Genç fidanlar toprağa düşerken ülkemde, çok değil daha birkaç gün önce küçük yürekler anne acısını tatmış, öfke, nefret, intikam duygularını beslerlerken neyimize anneler günü kutlamak. Kaç gündür yazıp yazıp karalıyorum annem. Uzun değil anlatacaklarım.Sana elektrikli küçük ev aletlerinden almadım. Halini hatırını soracağım sadece. Öpeceğim yumuşak yanaklarını, ellerini.

Dizinde yatıp:


- saçlarımla oynasan

diyeceğim. Her geçen yıl sana daha fazla benzediğimi düşüneceğim. Benden daha hızlı oluşuna, acıyan tırnaklarına rağmen elinden bezi düşürmediğine şaşacağım yine. Tembelim dedim, inanmadılar anne. Bir de seni görseler...

Burnumun akıntısı geçti, öksürüğüm de kalmadı. Sen aradığında sıkıca tuttum, öksürmedim. Bir gün geçse sesimi duymalısın, anlarsın nasıl olduğumu hemen. Sen bilme anne, kızın iyi numara yapıyor bazen. Uykucu kızın uykuyu dağıttı bugünlerde, ne yaptığı belirsiz. Oyalanıyor önündeki oyuncaklarıyla. Başka türlü vakit geçmiyor, yüz yıl gibi geldi bu sefer. Boşa dememiş usta, biter değil mi anne? Hazırladığın ballı karışımı bitirmedim, kurumuş tezgahta, attım. Şükrediyorum annem, şu yaşımda nazımı çekenim, başımın tacı, ellerinden, gözlerinden öperim.


Yaptığın baklava ağzımızı tatlandırdı, ellerine sağlık canımın içi.



Cevizli Baklava İçin Gerekenler:


Yarım kilogram un
3 adet yumurta
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
Bir tutam tuz
3 çorba kaşığı yoğurt


Yufkayı Açmak İçin:

Bir kase nişasta


İçi İçin:

1 su bardağı sıvıyağ
Dövülmüş ceviz içi


Üzeri İçin:

1 su bardağı sıvıyağ


Şerbeti:

7 su bardağı toz şeker
8 su bardağı su


Şerbet için tozşeker ve suyu kaynatın, onbeş dakika kısık atşte kaynayınca bir iki damla limon sıkıp bir dakika daha kaynatın, soğumaya alın.



Geniş bir kapta hamurun malzemelerini yoğurun, tam ölçüdür, hemen toparlandığını göreceksiniz.



Hamurdan 30 adet beze koparın elinizle yuvarlayın. Bezeleri otuz dakika dinlendirin. Üzerlerine nişasta serpip, oklavayla incecik açın. Öyle ince olmalı ki alttaki gazeteyi okuyabilesiniz.



Açtığınız yufkaların beş dakika gazete üzerinde beklemesine izin verin. Hazır aldığınız baklava yufkalarını düşünün onlar gibi biraz kurumalı. Kuruyan ilk yufkayı hafifçe yağlanmış tepsiye serip, üzerine kaşıkla sıvıyağ gezdirin. İlk dört yufkayı aralarına sıvıyağ sürerek üst üste dizin.



Yufkaları dizerken tepsiye büyük gelen kenarlarını bıçakla kesin, kestiğiniz parçaları yeniden kullanabilirsiniz. Dördüncü yufkanın üzerine dövülmüş ceviz serpin. Her yufkanın arasına sıvıyağ ve her dördüncü yufkanın üzerine dövülmüş ceviz serpin. Bu şekilde bütün yufkaları bitirin.





Dizme işlemi bittiğinde yufkaları iki parmak kalınlığında, uzun şeritler halinde kesin. Tepsiyi hafif yan çevirip, eğimli olarak verevine kesin. Bir su bardağı sıvıyağı yufkaların üzerine gezdirin. Yağın her tarafına eşit şekilde yayılmasını sağlayın. Orta ısılı fırında, üzeri kızarana dek pişirin. Fırından çıkarıp ilk sıcağı çıktıktan sonra soğuk şerbeti hemen dökün. Üzerine yine bir tepsi kapatıp, şerbetini iyice çektikten sonra servis yapabilirsiniz.



25 yorum:

meltemmutfakta dedi ki...

canım benim,anneciğinin ellerine sağlık.Harika görünüyor.ben hiç denemedim açıkçası denemeyede hiç cesaretim yok.Belki bir bilenle denemekte fayda var.
Anneciğinin ve senin anneler gününüzü kutluyorum.her gününüzün bu nefis baklava kadar tatlı ve güzel geçmesi dileğiyle...
sevgiyle kal,
www.meltemmutfakta.com

Pembe Tatlar dedi ki...

Ellerine sağlık canım annler günün kutlu olsun mutlu hafta sonları

İnci Yemek dedi ki...

Neclacım anneciğinin ellerine sağlık canım hazırladığı tat için
senin ve annenin gününü kutlarım sağlıkla evlatlarla birlikte
kocaman sevgiler..

Sevgi Küçük dedi ki...

ellerinize sağlık. ne kadar güzel olmuş. :)
anneler gününüz kutlu olsun.

Unknown dedi ki...

Canım benim doğru söylüyorsun anneciğinin ellerine kollarına sağlık olsa da yesek cinsinden çok öpüyorum

Bir Dilim Düş dedi ki...

Canım benim anneler günün kutlu olsun!!!:)))

Sevgiler,
Evren

Adsız dedi ki...

canımmm herşeye rağmen insanız..acılarımızla tatlılarımızla..inşAllah daha güzel günler olacak...
anneciğinin ellerine sağlık..ne güzel görünüyor..anneler gününz kutlu olsun canım...

made in funda dedi ki...

neclacığım hiç baklava yapmadım şimdiye kadar.(sadece yardım ettim açanlara).dedim yapsammı ki bu kez.tam yapmayı kafaya koymuştum ki ''öyle ince açacaksınız ki alttaki gazete görünecek ''deyince vazgeçtim bacım.ben o kadar yetenekli değilim.hazırdan idare edeceğiz artık.neyse... gelelim yazdıklarına...ne güzel anlatmışsın herşeyi.öyle imrendim ki sana...trabzondan kocaman ve sımsıcak sevgileri yolluyorum sana....

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Anneler günün kutlu olsun :)
Sevgiler

meltemmutfakta dedi ki...

Necla'cım güzel yorumun için teşekkürler...İyi bir hafta geçirmen dileğiyle...
sevgiyle kal,
www.meltemmutfakta.com

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

annenin senin ve tüm annelerin anneler günü kutlu olsun ellerine sağlık sevgilerimle fikriye

Damak Tadı dedi ki...

Senin ve anneciğinin Anneler günü kutlu olsun..

Anneciğinin ellerine sağlık canım..Baklavası çok nefis olmuş..

Çok güzel ifade etmişsin..Gönlüne sağlık..



Sevgiler..

Narince dedi ki...

Hepimizin günü kutlu olsun bayanlar, teşekkürler ederim.

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Harika görünüyor. Ellerinize sağlık...

Sevgi Küçük dedi ki...

İnanır mısın dönüp dönüp bu fotograflara bakıyorum. :(
Gerçekten çok güzel. Şıralı tatlılarla hiç aram yok..ama bu var ya..çok güzel yaaaa

Narince dedi ki...

Teşekkürler Arzu.

Sevgiciğim, yakın olsan da yollasaydım keşke. Üzüldüm şimdi.

Unknown dedi ki...

Neclacım kafaya koydum bu baklavayı yapacağım bu ölçü ile kaç cm çapında bir tepsi kullandın?
Başka tüyolar varsa baklava ile ilgili ver lütfen madara olmayayım

Narince dedi ki...

Canım, elime cetvel alıp ölçtüm. 30a 33 ölçülerinde dikdörtgen tepsi kullandım. Sen hamurları açabildiğin kadar ince aç, büyük gelince kenarlarını kesersin, hazır yufkayla börek yapar gibi. Açtığında yırtılsın ziyanı yok.Nişastaya biraz da un kat açarken.
Hiç korkma yaparsın, hamurun ölçüsü tam. Hemen tutan bir hamur. İnce ince aç, baklava yapıyorum diye değil, hazır yufkadan peynirli börek tapıyorum diye düşün. Aralara ceviz serpiyorsun sadece dört katta bir. Bitene kadar devam et.Aralara kaşıkla sıvıyağ gezdir, çok olmasın.

Eğer daha gevrek baklava seviyorsan üzerine 200gr margarini erit, sıcağıyla her bir noktasına gezdir, ver fırına. Soğumuş şerbetini de çıkardıktan bir iki dakika sonra verirsen, gör sen baklavayı.
Yapınca haber et emi, merak ederim.
Eminim çok güzel bir şey çıkaracaksın ortaya.

Unknown dedi ki...

Necla'cım çok saol canım elimden geleni yapacağım bakalım becerebilecekmiyim.
Bu arada adım Güler

Narince dedi ki...

Becerirsin hiç kuşkum yok Gülerciğim.

Kendimce dedi ki...

Neclacım bir sorum daha olacak
şu malzeme kısmındaki bir tutam tuz ve 3 çorba kaşığı tuz kısmını da bana bir anlatabilirmisin

Kızma ilk kez yapacağım bilmemek ayıp değil

Narince dedi ki...

Ayyy niye kızayım. Sen bana kız asıl. Hiç farketmemişim, üç kaşık yoğurt olacak o. Hemen düzeltiyorum. Sağol uyardığın için.
Tuz doğru şöyle bir fiske azıcık hamurun tutması için tuz katıyorsun. Ama alttaki yoğurt.Hemen düzelteyim hemen.

pelince dedi ki...

Blog listemi kontrol ederken gördüm ben bu baklavayı nasıl atlamışım:)) Gözden kaçmazdı ama nasıl olduysa..
Enfes olmuş enfes...Ne zamandır şerbetli tatlı istiyor canım ama tutuyorum kendimi :))

Anneciğinin ellerine sağlık..

Sevgiler...

Narince dedi ki...

Olsun ziyanı yok Pelin. Bütün bayanlar iyi tutuyor kendini hakikaten, bakalım sonuç nasıl olacak. Görüşmek üzere.

Adsız dedi ki...

It isn't hard at all to start making money online in the underground world of [URL=http://www.www.blackhatmoneymaker.com]blackhat hacking[/URL], It's not a big surprise if you don't know what blackhat is. Blackhat marketing uses little-known or misunderstood ways to build an income online.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin