9 Temmuz 2009 Perşembe

Patates ve Peynirli Ay Çöreği




Bugün, yarın derken gecikti patates kullanılmış ay çörekleri. Daha öncekilerin yalnızca hamurunda yer alan patates bu sefer, iç harçta peynire arkadaşlık ediyor. İlk gün biraz çıtır çıtır sevenleri, ertesi gün ise yumuşak çörek sevenleri mutlu ediyor. Yıllar önce ilk yaptığımda taze soğanlar beni tereddüte düşürmüş olsa da, sonrasında bu çörekleri çok sevdik ve sıkça yapar olduk. İşte tarife:

Hamuru İçin:

1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvıyağ+ erimiş tereyağ
1 yumurta (sarısını ayırın)
1 paket kabartma tozu
Alabildiğince un
Tuz


İçi İçin:

100gr. beyaz peynir
4 adet patates
Maydonoz
3 adet taze soğan

Yapılışı:

Genişçe bir kaba yağı, yoğurdu, yumurta akını ve kabartma tozunu koyup, karıştıralım. Elenmiş unu ve tuzu azar azar katarak, kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğuralım. Hamuru on beş dakika dinlendirelim.

Patatesleri haşlayıp, rendeleyelim. Ezilmiş beyaz peynir ve kıyılmış maydonozu, taze soğanın yeşil kısımlarını ekleyelim. Hamurdan yumurta iriliğinde parçalar koparalım. Hafifçe unlanmış bir zeminde çay tabağı genişliğinde açalım. Hazırladığımız harcı hamurun bir kenarına uzunca İki ucunu içe doğru büktürerek ay şekli verelim.

Ayırdığımız yumurta sarısını çöreklerin üzerine sürüp, susam, çörekotu serpelim. Hafifçe yağlanmış fırın tepsisine dizip önceden ısıtılmış 200 derece fırında pişirelim. Fırından çıktıktan bir iki dakika sonra hafifçe su serpelim ve üzerini temiz bir bezle örterek dinlendirelim. Mayalı veya mayasız olsun hemen hemen bütün börekve çöreklerde yumuşaklığı sağlamak için bu yöntemi hepimiz kullanıyoruz değil mi?

19 yorum:

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis görünüyor ben ilk gün yemek isterim çıtır çıtır sevgilerimle

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Hadi poğaçaları değişelim :) Ellerine sağlık canım sevgiyle...

pelince dedi ki...

Neclacım soğuk meyve suyumun yanına bir tanecik pek yakışırdı :) ellerine sağlık...

Sevgilerimi yolluyorum...

Tijen dedi ki...

Yaşasın içinde margarin yok! Ben de yiyebilirim öyleyse...
(Bamyadaki koruk suyu değil üzüm suyu, belirteyim de.)

Tijen dedi ki...

Margarinsiz hayatta buluştuğumuza çok sevindim. Bloglardaki kimi tariflerde 250 gram margarin satırını görmüyor muyum hayret etmekten kendimi alamıyorum -hala. Keşke kendi hayatımıza da, çocuklarımızın sağlığına da daha iyi davranabilsek. (Dün hiç yağ kullanmadan bir kurabiye yaptım, lorlu, öyle lezzetliydi ki yağın eksikliğini hissetmedim bile)

gullesu dedi ki...

ellerinize sağlık bende hiç margarın kullanmam o yüzden bende çok sevindim:))

Pembe Tatlar dedi ki...

Vallahi canım ben hem yumuşak hemde çıtır severim ellerine sağlık kesinlikle nefis gözüküyor:)

Zehra Gürgen dedi ki...

Ben çıtır çıtırda yerim yumuşakta..Neclacım çok güzel yapmışsın canım.
Ben sizin hızınıza yetişemiyorum şekerim :)
Ellerine sağlık, yiyenlerede afiyet olsun
sevgiler

HUYSUZBALIK dedi ki...

Ben ikinci günü beklerim valla. Nefis olur yumuşak yumuşak. ellerine sağlık . Sevgiler...

İnci Yemek dedi ki...

Neclacım ben öncekini denedim çok beğenildi resimleyip koyamadım çabuk tüketildi bir daha kısmet olmadı hazırlamak başka resimleyemediğim tatlarında oldu tabiki kelebek makarnan:)yeni sezonda işallah daha aktif olmayı
planlıyorum hepsini hazırlayıp yayımlayacağım:)onların lezzeti süperdi bu yeni tarif de harika gözüküyor canım ellerine sağlık
ben böreklerin kenar kısmını çok severim anlaşılan ilk gün yemem gerekiyor:) patatesli ay çöreğini
kocaman sevgiler tatlım..

meltemmutfakta dedi ki...

Bu tabağı ben alabilirmiyimmm???Necla'cım bunlar tam benlik:)
Ellerine sağık canım.Ben ilk günkü halinide bir gün sonraki halinide çok severim.
Ellerine emeğine sağlık.Size afiyet olsun...
sevgiyle kal,
www.meltemmutfakta.com

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sabahın bu saatlerinde
okadr çok göz kırpıyorki :))))))))

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canımmm ne güzel olmuş bunlar böyle,ellerine sağlık.
kocamannnn öptümmmm

gülay dedi ki...

çıtır çıtır ne güzel yenir şimdi...ellerinize sağlık...
sevgiler...

Adsız dedi ki...

neclacığım ben bugünde yarın da hergün her haliyle herkesin yerine de yiyebilirim:) ellerine sağlık canım ne güzel görünüyor..mmhh..

Sevgi Küçük dedi ki...

yakında ev hayırlı olsuna gelecekler arkadaşlar, sayende bir güzellik daha ekleyeceğim masaya. :)
öptümmmmm

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Neclacığım bu akşam üzeri bu tarifini 1 tatlı kaşığı mahlep ilavesi ile denedim harika oldu ama şekilleri senin gibi güzel olmadığı için resimleyemedim. Bir dahaki sefere yapınca inşallah eline sağlık sevgiler...

Unknown dedi ki...

Merhaba 1 su bardağı sıvıyağ+tereyağ demişsiniz, 1 su bardağında eritilmiş tereyağ mı koyuyorsunuz anlayamadım.

Narince dedi ki...

Nurten Hanım evet bardağın yarısı sıvıyağ yarısı da erimiş ılımış tereyağ olacak.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin