7 Eylül 2009 Pazartesi

Yine Böğürtlen


Şu küçük tartöletlerle böğürtlen serisine ara verelim. Hep bisküvi tabanlı tart yapma fikri aklımın bir köşesinde duruyordu, sonunda gerçekleştirdim. Bana sorarsanız, un ve yumurta ile yapılmış bir tart tabanı daha güzel olurdu, çocuklara sorarsanız, harika, müthiş, çok güzel, çok!
Malzeme listemiz şöyle:
  1. 300 gr. petit beurre bisküvi
  2. 4 yemek kaşığı tereyağı

Krema İçin:

  1. Bir su bardağı süt
  2. Bir adet yumurta
  3. Üç yemek kaşığı un
  4. Yarım su bardağı tozşeker
  5. Yarım çay kaşığı şekerli vanilin

Bisküvileri mutfak robotunda un haline getirin. Erittiğiniz tereyağı ile karıştırıp, özlü bir hamur haline getirin. Hamuru eşit parçalara ayırıp, tartölet kalıplarına 1cm kalınlığında olacak şekilde yayın. Kenarlarını düzleyip, çatalla birkaç yerinden delin. Önceden ısıtılmış 170derece fırında on- on iki dakika pişirin.

Krema için sütü, yumurtayı, unu ve tozşekeri bir tencerede iyice karıştırın. Orta ısılı ateşte koyulaşana kadar pişirin. Koyulaştıktan sonra tencereyi ateşten alıp, şekerli vanilini, hatta birazcıkta tereyağını ekleyin ve iyice karıştırın. Soğuyan kremayı pişmiş tabanlara paylaştırın, üzerlerini böğürtlenle süsleyiverin.

17 yorum:

made in funda dedi ki...

neclacığım nefis görünüyor bak hiç abartmıyorum..harikasın....ellerine sağlık bitanem..

yemekoloji dedi ki...

Elleriniz sağlık böğürtlenli her şeye bayılırım.Tekrardan ellerinize sağlık arkadaşım
http://www.yemekoloji.com

Sevgi Küçük dedi ki...

canım ya, ellerine sağlık! ne kadar güzel olmuşlar öyle? miss gibi gözüküyorlar missss :)
çokk öptüm seni

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Aslında hamur yapmaktan çok daha kolay. Sıkışık zamanlarda deneyebiliriz. Eline sağlık canım çok güzel görünüyorlar.
Sevgiler,
Esra

pelince dedi ki...

süper olmuş bencede,çocuklar bu tabanı daha çok sever eminim..
ellerine sağlık...

kocaman sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canım harika olmuş böğürtlen enfes
bir meyve ellerine sağlık sevgiler.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Vallahi ben de çocuklarla aynı fikirdeyim... Sonuç harika ellerine sağlık canım...

balböcükleri dedi ki...

anaa gene böğürtlen.sen fazla buldun heralde birazda bana yolla:)

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım senin böğürtlenlerin ayrı bir güzel duruyor ellerine sağlık...

pembecikolata dedi ki...

Harika bunlarrrr:):):)

meltemmutfakta dedi ki...

Neclacım ne iyi yapın yayımlamakla benimde hep denemek istediğim bir lezzet:)
Bisküvi ile tart tabanı hiç yapmadım ama senin tarifinle denemeliyim:)
sevgilerimle,
http://www.meltemmutfakta.com

meltemmutfakta dedi ki...

Neclacım bende seni bekleyen bir mim var..
sevgilerimle,
www.meltemmutfakta.com

Zehra Gürgen dedi ki...

Necla koptum ben!
Görüntü muhteşem!!!
Böğürtlenler ise fevkalade, iri, özenle seçilmiş gibiler, kıskandımama..böğürtlenim yok diye bu kadarda üzerine gelinmezki :(

ellerine sağlık canım
sevgiler

Adsız dedi ki...

ben her türlüsünü yerim canım yenmezse filan beğenmezlerse ben alabilirim:)
alttaki kek de muhteşem olmuş..ellerine sağlık..

Pelin dedi ki...

Neclacığım,
Çok güzel görünüyor. Ben de denemeliyim bisküvi tabanını. Bizim evdeki ufaklık da bayılacak.
Ellerine sağlık
Sevgiler

Adsız dedi ki...

petit beurre yerine eti burçak ile deneyin o da güzel oluyor. ellerinize sağlık.

Narince dedi ki...

Siz denediniz sanırım. Öneriniz için teşkkürler.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin