11 Ekim 2012 Perşembe

Muhteşem Çikolatalı Kek




Turşu dedim biliyorum. Hem daha patlıcan ve fasülye konserveleri bekliyorlar sıralarını. Ama yok, şu kapalı havadan kaynaklı, yine turşudan söz edesim yok. Yerken kendinizden geçeceğiniz, muhteşem bir çok çikolatalı kek tarifi vereceğim; yumuşacık, çikolatalı diyorum, nefis diyorum daha ne diyeyim?

Şimdi efenim, iki yüz  gram  oda ısısında iyice yumuşamış tereyağına (kullanıyorsanız hani şu kasedeki margarinlerden kullanabilirsiniz tereyağ yerine) bir su bardağı pudra şekerini ekliyor, krema kıvamına gelene dek çırpıyoruz güzelce. Üç yumurtayı teker teker çırparak yediriyoruz. İki yemek kaşığı dark kakao, iki yüz gram eritilmiş bitter kuvertür ekleyip bu sefer tahta kaşıkla karıştırıyoruz. Bir su bardağı un ve bir paket kabartma tozunu da eleyerek ekleyip yeniden karıştırıyoruz tahta kaşıkla. Kuvertürü kırarken ufalanan minik çikolata parçalarını da olduğu gibi ekliyoruz. Yağlanıp un serpilmiş kalıba boşaltıyor, önce hafif kabarana kadar  yüz seksen, sonra yüz altmış derecede pişiriyor, kürdan testi sonrasında alıyoruz fırından.

Üzerine krema ve çikolata ile hazırlanacak bir ganache olur, dilediğiniz herhangi bir çikolata sos olur, krema olur ne isterseniz. Bu haliyle ertesi güne bırakmadık biz, hatta öyle ki üç dört gündür yine hayallerimde bu kek var. Hatta belki bu akşam yapabilirim, bu kez muzlu olur,  içindeki çikolata parçaları ağzımda erirken gözlerimi kapatırım...


14 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...


hiç hayır demiyorum- hiç...

bugün ne yazık ki, İstanbul da hava, kapalı..
çok iyi gider :)

Burcu Kayhan dedi ki...

Nefis bir kek olmuş,şimdi olsa çayımın yanında süpeer giderdi.Ellerine sağlık:)

Nurşen Aksoy dedi ki...

Bu kek beni benden aldı ,doğru mutfağa gidiyorum yapmaya,bayıldım..ellerinize sağlık..

Unknown dedi ki...

ben de komşununz olabilirmiyiimmm:) böyle becerekli komşuyu kim sevmez dimi :)
sevgiler

http://sinemspinkdiary.blogspot.com/

Unknown dedi ki...

ben de komşununz olabilirmiyiimmm:) böyle becerekli komşuyu kim sevmez dimi :)
sevgiler

http://sinemspinkdiary.blogspot.com/

Canan Demirbağ dedi ki...

Gerçekten muhteşem gözüküyor,ellerinize sağlık..

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM.
BENDE AYNEN KATILIYORUM NUNUCUMA.
BENDEDE FARKLISI VAR.

Melike - Habibe dedi ki...

ohhh ohh bende hayal ettim şimdi yapsammı ne :) ellerine sağlık narince

Nehir Butik Pasta dedi ki...

adı gibi muhteşem bir kek olmuş tabi birde senin güzel ellerinden çıkmış tabi ki lezzetli olur:)
ellerine sağlık güzel komşum

j.d. dedi ki...

Ah ama canım istedi, hem de fırınımız bozuk şimdi :(

j.d. dedi ki...

Ah ama canım istedi, hem de fırınımız bozuk şimdi :(

sare dedi ki...

Narince, okurken nasıl yutkundum. Çok güzel görünüyor, içerik muhteşem ...Hiç ertesi güne kalabilir mi böyle bir lezzet.
Afiyetler olsun, sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canim ellerine emklerine saglik cok güzel görünüyor afiyet seker olsun.

Mine Tozanlıoğlu dedi ki...

aklımın başımdan aldın bilem çikoata deyince akan sular duruyor ... bu arada hani etkinlikte yazdığın kıvamda yazılarını özledim bana ne bana ne isterim onlardan...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin