16 Eylül 2014 Salı

Çıtır Çıtır Ispanaklı Peynirli Börek


Bir kabusta sanırsın kendini. Hani gideceğin yere yürürsün, koşarsın da iki adım ilerleyemezsin, varamazsın bir türlü. Soluğun kesilir, ağlarsın. Öyle berbat günlerden birinde yapmıştım bu böreği. Geceden tembihlemişti Ayşesu, poğaça istemişti. Bense poğaça yapmaya üşenip börek işine girişmiştim. Hamurla oynamak, hamur açmak bana iyi geliyor biliyor musunuz? Yine iyi geleceğiniz hissetmiş olmalıyım ki kendimi hamur açarken bulmuştum. Dört su bardağı una bir yemek kaşığı sirke ve göz kararı tuz, su ekleyerek mantı hamuru kıvamında kulak memesinden biraz sertçe bir hamur yoğurmuştum.



Çıtır çıtır olsun istediydim, biraz da katlı. Hamuru dört eşit bezeye böldüm, her bir pazıyı oklava ile hafifçe unlayarak birer milimetre kalınlığında açtım. 125 gr tereyağını erittim, açtığım hamurların  her yerine fırça ile sürdüm. Sonra her bir hamuru rulo yaparak kendi çevresinde çevirerek sarmal yaptım; hep içime dönmek için belki, çıkamadığım aydınlıklara özlemimden belki de...

Sarmal hamurlarımı buzdolabına koyup yarım saat beklettim.




Bu arada yemeklik doğradığım kuru soğanları sararttım az zeytinyağında. Doğranmış ıspanak, beyaz peynir, az tuz, pul biberle iç hazırladım.


Buzdolabından çıkardığım ilk hamuru yağladığım fırına dayanıklı cam kabımın boyutlarında  (hafif unlayarak) açıp yerleştirdim, üzerini yeniden yağladım. İkinci hamurumu da aynı şekilde açıp üzerine yerleştirdim. Ispanaklı içimi eşit şekilde dağıttıktan sonra kalan iki hamuru da açarak, böreğimi tamamladım.

Güzelce dilimlediğim böreğin üzerine yine erimiş tereyağı sürdüm. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirdim.




Güneşsiz sağanaklarda geçen onca gün, tarumar, dermansız, anlamsız, yitik, taa diplerde, göğsüne tünemiş kara kedilerle geçen ağır günler; kimselerin ellerinden tutmasını istemediğin, bulunduğun yerde kalmak istediğin o yaralı günler şimdilik uzaklarda kaldı çok şükür. Sabahın erken saatlerinde TRT radyosunda çalan türkülerin, dedemin içtiği sıcak çayın verdiği dinginliğe benzer bir şey var şimdilerde havada. Ellerimde dost elleri, her sabah...

Bin şükür...




5 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

nefis görünüyor ablacım..
ferah günlerin olsun inşallah..
afiyetle.

Nurşen Aksoy dedi ki...

Nefis bir börek olmuş,ellerinize sağlık..

Mine Tozanlıoğlu dedi ki...

fotoğraflarına bakması bile insanı ışıldatıyor :) hazır yufkayla yaptığım rulolar bu kadar güzel gözükmüyor biliyor musun ellerine sağlık
Ayşesu'ya öpücükler

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Ne güzel anlatmis ve de ne güzel fotograflamissiniz! Ellerinize emeginize saglik efendim,insanin kalkip börek yapasi geliyor,diyette bile olsa:))

anunturi gratuite dedi ki...

Komşu Romania anunturi gratuite den selam. tariflerinizi hep deniyor sizi takip ediyorum. tamam çok zaman başarim yok, Ben cok yapti Turk yemekler, ama olmuyor sizin resimler gibi ((( … tad bazen iyi bazen kotu, ama yapacak bir gun ben perfect. Tesekkur ederim emekleri icin. ben cok bakiyor senin ve baska site yemek tarifleri. anunturi gratuite olarak verecek tum Romania. Multumesc din inima Turcia byeee.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin